Workshops

U bent directeur of beleidsmedewerker en krijgt communicatie in het pakket. Wat nu? U heeft geen tijd voor lange, theoretische cursussen, maar uw wilt natuurlijk wel de specialisten de goede vragen stellen en de juiste opdrachten geven. In een workshop of training leert u in 1 dag genoeg van alle facetten van het communicatievak om een weg te vinden in communicatieland.

Programma op maat
Het programma kan van de workshop of training kan aangepast worden aan de wensen van de deelnemer(s).  Er kan bijvoorbeeld elk uur een ander onderwerp aan bod komen. Wilt u meer aandacht voor een optreden in de media of wilt u liever wat dieper ingaan op het aansturen of samenwerken met communicatieadviseurs, dan kan dat ook? U kunt met de groep een mix samenstellen uit de onderdelen. Onderdelen:

  • Social Media
    Waarom moet ik op Twitter? Wat kan ik met LinkedIn? Hoe kunnen we Facebook zakelijk gebruiken? En kan ik ook zonder social media?
  • Website
    Wie leest er nog folders? Wie bewaart nog alle jaarverslagen van collega-instellingen? De website is het belangrijkste communicatiemiddel van het bedrijf. Wat zet u wel op de site en wat niet. En waarom?
  • Presenteren
    Speechen, een inleiding geven, debatteren? De een is beter in presenteren dan de ander. Maar met wat oefening en tips valt er veel te verbeteren. Hoe zorgt u dat uw presentatie wél blijft hangen?
  • Communicatieplan
    Het toverwoord in communicatieland is ‘communicatieplan’. Een communicatieplan is geen doel op zich (al denken sommige communicatieadviseurs daar weleens anders over) maar wat is het dan wel, wat kunt u ermee en wat niet? En wat betekent de riedel ‘doel – doelgroep – middel – tijd – geld’?
  • Omgaan met journalisten
    Help, een journalist belt! Maar gevraagd worden door DWDD betekent nog lang niet dat u er al zit. Journalisten en redacteuren zijn een apart slag mensen. Als u snapt hoe ze werken, dan kunt u daar uw voordeel mee doen. Hoe krijgt u uw verhaal in de krant? Wat moet u vooral wél en niet doen in contacten met de pers. En wat zijn de gouden tips voor als u op de foto moet?
  • Folder, jaarverslag, magazine?
    In de communicatie draait het om de middelenmix. Hoe kiest u het ideale middel voor uw doel en uw doelgroep? Wat zet u in een folder? Hoe maakt u snel een mooi jaarverslag? Waarom kunt u soms juist beter géén persbericht versturen? En hoe zorgt u dat de relatie met andere afdelingen, drukkers, vormgevers en tekstschrijvers goed blijft?
  • Het evenement
    ‘Dan organiseer je toch gewoon even een evenement.’ Wat komt er allemaal bij kijken? Waar doet u het eigenlijk voor? Is het u 30.000 euro waard om 300 man een middag te vermaken of kunt u die 100 euro de man beter voor wat anders inzetten?
  • Bloggen
    Veel wetenschappers willen bloggen, maar ze weten niet waar te beginnen. Wat zijn goede titels? Hoe schrijf je een pakkend intro? Hoe lang moet een blog zijn?
  • Schrijven
    Bij adviesrapporten, onderzoeksrapporten, jaarverslagen, webteksten, zit het met de inhoud vaak wel goed. Hoe kun je met wat handige schrijfregels van een matige tekst een goede tekst maken?

Kosten
De workshop kost 1200 euro (exclusief btw) ongeacht het aantal deelnemers. Er is een maximum van 8 deelnemers. Dus bij 8 deelnemers kost het 150 euro per deelnemer.

Workshopleider
David Redeker werkt al meer dan vijftien jaar in de communicatie. Als communicatieadviseur traint hij directeuren en voorzitters, geeft hij beleidsmedewerkers advies, verzorgt hij persconferenties en publieksevenementen en maakt hij jaarverslagen, folders en persberichten. Als journalist schreef hij onder andere voor het populairwetenschappelijke tijdschrift Quest.

Contact
David Redeker | david@davidredeker.nl | 06 44 588 969 | Twitter | LinkedIn